Den nye offentlige it-løsning til Digital Post skulle gå i luften den 30. november, men det udskydes nu til 1. kvartal 2022.
Mellem den 26. november og den 29. november 2021 skulle der have været lukket ned for muligheden for at modtage og besvare Digital Post fra det offentlige. Dette fordi der skulle have været flyttet data fra den eksisterende e-Boks løsning til det nye Digital Post, som skulle lanceres den 30. november.
Imidlertid har Digitaliseringsstyrelsen nu meldt ud, at lanceringen udskydes til 1. kvartal 2022
Med det nye Digital Post har borgere og virksomheder fortsat kun én postkasse fra det offentlige, men posten fra det offentlige kan tilgås via flere platforme: borger.dk, Virk.dk, den nye Digital Post-app samt e-Boks og mit.dk. Borgere over 15 år og virksomheder er fortsat lovmæssigt forpligtet til at modtage Digital Post. Medmindre man er fritaget. Er man tidligere fritaget for Digital Post, er man det også fremover.
I DUKH kommunikerer vi sikkert med de borgere, vi rådgiver, gennem vores borgerportal. Borgerportalen er ikke er berørt af eventuelt kommende lukkedage. Her kan du altså fortsat modtage og besvare beskeder i forbindelse med rådgivningen.