Nyheder

Header:

Lanceringen af Digital Post udskydes

Kort Text:

Den nye offentlige it-løsning til Digital Post skulle gå i luften den 30. november, men det udskydes nu til 1. kvartal 2022.



Lang tekst:

Mellem den 26. november og den 29. november 2021 skulle der have været lukket ned for muligheden for at modtage og besvare Digital Post fra det offentlige. Dette fordi der skulle have været flyttet data fra den eksisterende e-Boks løsning til det nye Digital Post, som skulle lanceres den 30. november.


Imidlertid har Digitaliseringsstyrelsen nu meldt ud, at lanceringen udskydes til 1. kvartal 2022


Med det nye Digital Post har borgere og virksomheder fortsat kun én postkasse fra det offentlige, men posten fra det offentlige kan tilgås via flere platforme: borger.dk, Virk.dk, den nye Digital Post-app samt e-Boks og mit.dk. Borgere over 15 år og virksomheder er fortsat lovmæssigt forpligtet til at modtage Digital Post. Medmindre man er fritaget. Er man tidligere fritaget for Digital Post, er man det også fremover.


I DUKH kommunikerer vi sikkert med de borgere, vi rådgiver, gennem vores borgerportal. Borgerportalen er ikke er berørt af eventuelt kommende lukkedage. Her kan du altså fortsat modtage og besvare beskeder i forbindelse med rådgivningen.

Kontakt os

Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet

Kokbjerg 14, st. th. | 6000 Kolding 
mail@dukh.dksikkerpost@dukh.dk  
CVR: 26643058


fb-iconFacebook


Ring til os

76 30 19 30


Mandag
09.00-12.00
Tirsdag
12.00-15.00
Onsdag
09.00-12.00
Torsdag
12.00-15.00
Fredag
09.00-12.00


Tilgængelighedserklæring

Nyhedsmail fra DUKH

Fik du svar på dit spørgsmål?

Luk