DUKH er en selvejende institution under Social- og Ældreministeriet med en bestyrelse som øverste ledelse. Valgperioden for DUKH’s bestyrelse er fire år, og den følger den kommunale valgperiode, hvorfor DUKH i år kan byde en række nye bestyrelsesmedlemmer velkommen.
Bestyrelsesmedlemmerne kommer fra Danske Handicaporganisationer, KL og relevante ministerier, ligesom DUKH også har en medarbejderrepræsentant i bestyrelsen.
Navnene på de personer, der skal være med til at udvikle DUKH de kommende fire år, er netop blevet meldt ud, og det er en blanding af nye og ”gamle” ansigter. Således er der gengangere fra ministerierne, mens der er udpeget tre hele nye medlemmer fra Danske Handicaporganisationer, ligesom to af de tre medlemmer fra KL også er nye.
Den nye bestyrelse holder sit første møde i marts, hvor den konstitueres og den nye formand vælges. Udgangspunktet for den nye bestyrelses arbejde er i første omgang målplanen for 2022, som den tidligere bestyrelse står bag, men bestyrelsesmedlemmerne får dog alligevel rig mulighed for at komme med input og prioritere vigtige fokusområder.